155

Dag 3 - Min favoritårstid och varför

Jag har ingen favoritårstid. Jag tycker om alla årstider, alla årstider har någon form av charm i sig. Alla årstider för även med sig mindre bra saker.

Vår
Våren är fin. Jag blir ofta väldigt  glad på våren, och kär, i kärleken. Som många andra, skulle jag tro.
Det är så skönt när vädret börjar bli varmare och snön försvinner. Hur fint är det inte att cykla på våren. Jag älskar det, att kunna ta fram cykeln, och höra däcken mot den fortfarande alldeles grusiga vägen.
Våren är rätt äcklig också, när allt börjar smälta och den där fruktansvärda lukten kommer, den som luktar nästan som om någon spytt över hela världen, fy! För att inte prata om all snöslask.

Sommar
Sommaren är vacker, det luktar ofta väldigt gott på sommaren. Dock är jag nog en av få som faktiskt tycker att sommaren är lite för varm. En annan jobbig sak med sommar är insekter, och spindlar. Det kryllar av dem, och jag får krypningar i hela kroppen bara jag tänker på det. Men sommaren är fin, ändå.

Höst
Åh, hösten! Det är alltid så vackert på hösten, men löven i alla färger, och att man får börja klä sig lite varmare igen. Jag gillar hösten, det börjar även bli mörkare då, det är mysigt. Mindre trevligt med hösten är väl kanske regnet, dock kan regnet vara rätt mysigt det med.

Vinter
Vintern är också väldigt vacker, all frost på träden, den friska luften. I början av vintern är det alltid så mysigt att få klä på sig massa kläder, det går dock över sådär i februari någon gång då jag vill ha vår.
Det som är mindre bra med vintern är att den är lång, och kall.


pic: weheartit

Kommentarer
Postat av: Micka

Ah..jobbigt. :S Men kommer det inte ta stryk oavsett vilken färg du färgar det?

2011-02-06 @ 17:25:21
URL: http://mikaelaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0