128

Någonting märkligt har hänt. Jag vill flytta hemifrån. Jag, Lisemarie Skivik vill flytta hemifrån!
Vad hände? Jag som alltid har varit extremt rädd för bara tanken på att bo själv.
Det bara försvann, poff! Nu kan jag knappt vänta på att få flytta in i min egna lägenhet.
Tänk att få inreda allting, precis som jag vill!

En annan sak som har hänt, som är märkligt, det är att jag inte alls vill fly så långt ifrån norrland som det bara går. Nej hör och häpna, jag har faktiskt kommit fram till att jag vill stanna här! Dock vill jag fortfarande ha ett sommarhus eller något i den stilen, och det får gärna befinna sig i Värmlandstrakterna.
Vet ni vad som fick mig att komma fram till det här? Det ska jag ta och berätta.

En dag dök en tanke upp i mitt huvud. En liten tanke som sa till mig: "Tänk att behöva börja om med precis allting, tänk att inte ens ha en enda vän. Hur kul skulle det kännas?" Nej just det, inte kul alls! Varför flytta ifrån allt bra? Flytta dit det inte finns någonting. Nej, då stannar jag hellre kvar här, för egentligen är det inget fel på att bo här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0