26

Egentligen borde jag plugga djursjukvård nu. Istället sitter jag och läser bloggar, drömmer mig bort, och låtsas vara en helt annan människa som befinner sig så långgt ifrån hemma som möjligt. Jag tänker alldeles för mycket idag,  det är inte bra. Det resulterar i att jag blir ledsen och tappar koncentrationsförmågan. Inte bra.

Vad är det jag tänker på då? Jo.. Jag tänker väldigt mycket på vad som hände förra året. Den elaka personen som fanns i mitt liv då, och hur mycket han faktiskt har förstört mitt liv. Jag tänker på vad jag hade kunnat ha i mina armar nu, hur livet hade sett ut. Det finns även andra saker som jag tänker på. Jag funderar alldeles för mycket på om vad folk tycker om mig. En ny rädlsa som jag har skaffat mig är rädslan över att folk ska ljuga för mig. Jag är så rädd att de säger att de tycker om mig bara för att inte göra mig ledsen. Säger någon att den älskar mig har jag väldigt svårt att tro det, och jag är väldigt rädd för att inte vara älskad. Jag funderar också över honom. Jag funderar på varför jag känner så mycket för honom när jag knappt känner honom. Jag funderar på, är det verkligen bra för mig? Jag vet ju hur lätt jag blir sårad, hur lätt jag tar åt mig, hur lätt jag tar illa upp. Hur svartsjuk jag är. Är det bra för mig att känna såhär för en person jag nästan inte känner? Eller slutar det i katastrof? Ingen vet. Det enda jag vet är att jag tycker om honom, att jag saknar honom. Vad han känner, det vet jag inte. Det kan man aldrig veta säkert..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0