236

Alltså, dag tre. Ett foto i timman. Det kommer aldrig att hända, jag har inte tid att ta ett foto i timman.
För tillfället sitter jag med näsan i körkortsboken i princip hela tiden. När jag inte är ute och kör förstås.
Därför har jag valt att vänta med EFIT, och hoppa till dag fyra istället. Annars kommer den här listan aldrig att leda någonstans.

Dag 4 - Min favoritårstid


Jag är kanske lite tråkig när jag säger att ordet "favoritårstid" inte riktigt existerar i hos mig.
Alla årstider har sin charm och är vackra på sina egna små finurliga sätt.

Vintern är så mysig med all snö.
Knorr-gnisslet under skorna när man går.
Snön som glittrar i solen.
Snötunga granar.
Stjärnklara kvällar och allt man ser omkring sig är bara vitt.

Våren är till en början äcklig.
Snöslask och grushögar.
Töande mark som luktar blä.
Håller man bara ut så blir det vackert.
Fåglarna kommer tillbaka.
Träden börjar knoppas.
Gräset lämnar sitt bruna och börjar gå mot grönt.

Sommaren är nog ändå den jag gillar minst.
Värmen och insekterna blir ett stort minus.
Det blommar och grönskar och blir så fint och frodigt.
Sjöarna blir varma och man kan bada.
Det är ljust och ljumt på nätterna så man kan vara ute nästan dygnet runt.

Hösten är vacker.
Allting blir så färgstarkt.
Luften blir så frisk.
Det börjar bli mörkt och mysigt om kvällarna.
Det börjar bli kyligare så man får ta på sig varmare kläder, mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0