97

Vilken underbar dag det har varit!

Eftersom jag inte har berättat särskilt mycket om min praktik så kan jag göra det nu.
Jag jobbar i en "djurpark" som heter Lillskogen. Den ägs av Lillerudsgymnasiet. Eleverna i ettan har vårbruk nu, vilket innebär att dom vissa dagar jobbar i Lillskogen. Så, under dom tre veckor jag jobbat så har det kommit och gått olika människor mest hela tiden. Vissa har jag träffat bara en gång, medan andra har jag fått träffa fler gånger. Dock har ingen av dom människor jag träffat kunnat uppnå samma kvalité som mina älskade vänner jag har hemma. Så, för att förtydliga det hela, jag har inte skrattat riktigt hjärtligt på tre veckor. Inte skrattat sådär fult som jag gör när någon säger något så stört som bara vi gör.

MEN, idag träffade jag en helrolig kille, och äntligen fick jag skratta, nästan sådär ordentligt som jag brukar göra. Det var så skönt, jag hade nästan fått för mig att jag inte kunde det längre. Han är också den enda som frågat om jag vill hitta på något någon dag, och den enda jag bytt nummer med. Det var verkligen på tiden att jag hittade någon mer att umgås med än dom jag bor hos, någon lite mer jämnårig helt enkelt. Inte för att jag inte trivs i deras sällskap, för det gör jag verkligen.

Just nu sitter jag och lyssnar på "Mer av dig" av Joakim & Joel, och det är Mickans fel, kom jag på, för det var hon som spelade upp den låten för mig. Det var dock länge sen, men i alla fall! Det är alltid lättare om man har någon att skylla på, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0